Σχολικές Δραστηριότητες

Apr 16, 2024, 23:52
Συνδιδασκαλία και συνεκπαίδευση!
2855
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
  • μέγεθος γραμματοσειράς

Συνδιδασκαλία και συνεκπαίδευση!

24 Σεπτεμβρίου 2015

Οι εκπαιδευτικοί του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης, Ζωή Κουτσουρά και Κώστας Τσιρίκας, παρουσίασαν πριν λίγες μέρες (8/9/2015) στο πνευματικό κέντρο "Εκάβη", στο πλαίσιο ημερίδας, το πρόγραμμα Συνδιδασκαλία και Συνεκπαίδευση, το οποίο "έτρεξαν" κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς. 

To θέμα της ημερίδας ήταν: "Καλές πρακτικές στην Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση, κατά το σχoλικό έτος 2014-2015, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στις σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Τμήματα Ένταξης στο νομό Πιερίας"

Πρόκειται για ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο εφαρμόστηκε στις Β1 , Ε1 και Ε2 τάξεις του σχολείου μας, σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Αναλυτικά συμμετείχαν: Από το Β1 18 μαθητές, από το Ε1 20 μαθητές και από το Ε2 18 μαθητές.

 

Βιωματικά εργαστήρια

Βιωματικά εργαστήρια

Στόχοι του προγράμματος

* Κρυφή –διακριτική υποστήριξη ορισμένων μαθητών.

* Ενσωμάτωση κάποιων μαθητών στην ομάδα.

* Ενδυνάμωση της ομάδας.

* Αλλαγή της δυναμικής της ομάδας.

* Ενίσχυση αυτοεκτίμησης και αξιοσύνης των μαθητών.

* Καλύτερη επίτευξη στόχων .

* Εναλλακτικό τρόπο προσέγγιση της γνώσης .

* Ανατροπή στη ρουτίνα της τάξης.

* Προσδιορισμός στόχων από κοινού βάσει των  αναγκών των μαθητών και του Α.Π. και
αναπροσδιορισμός στόχων, όταν κρίνεται  απαραίτητο.

Περιεχόμενο μαθημάτων

* Παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου (ιδεοθύελα , παιχνίδια ρόλων με τα δομικά στοιχεία  της ιστορίας , ανατροπές στερεοτυπικών ρόλων κ.α.) .

* Διαθεματική προσέγγιση γραμματικών φαινομένων.

* Βιωματικά εργαστήρια με σκοπό τη διαβούλευση και  σύνταξη διακήρυξης των μελών της σχολικής  κοινότητας ενάντια στη βία.

* Βιωματικά εργαστήρια με σκοπό τη διαβούλευση και  σύνταξη διακήρυξης της σχολικής κοινότητας σχετικά  με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις κατά την  παραμονή στο σχολείο παιδιών και εκπαιδευτικών.

* Ορισμός καθηκόντων επόπτη επιτηρητή.

 Ανακοινώσεις- παραγωγή γραπτού λόγου

Μεθοδολογία προγράμματος

Προσδιορισμός στόχων από κοινού βάσει των αναγκών των μαθητών και του Α.Π. και αναπροσδιορισμός στόχων όταν κρίνεται απαραίτητο.

Βιωματικό εργαστήριο για το δέσιμο της ομάδας.

Εργαστήριο ενεργητικής ακρόασης, έκφρασης, καθορισμός κανόνων, ρόλων και καλλιέργειας του προφορικού λόγου.

Παιχνίδια ρόλων με ανατροπές των στερεοτυπικών ρόλων.

Εργαστήριο δημιουργικής γραφής.

Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία.

Διαθεματική προσέγγιση γραμματικών φαινομένων.

Παραγωγή γραπτού λόγου

Παραγωγή γραπτού λόγου

Παραγωγή γραπτού λόγου

Παραγωγή γραπτού λόγου

Παραγωγή γραπτού λόγου

Αξιολόγηση του προγράμματος

* Επαναπροσδιορισμός της θέσης κάποιων μαθητών στην ομάδα. Πλήρης ενσωμάτωση στην ομάδα, σύσφιξη των σχέσεων της ομάδας.

* Οι μαθητές βίωσαν τη συνεργατικότητα και την επικοινωνία.

* Βοηθήθηκαν περισσότεροι μαθητές.

* Καλύτερη αναπαραγωγή και εμπέδωση της νέας γνώσης .

* Έσπασε η ρουτίνα, η μονοτονία της τάξης και η μοναξιά του εκπαιδευτικού.

* Άρεσε στους μαθητές ο νέος τρόπος διδασκαλίας.

* Ο ένας εκπαιδευτικός συμπλήρωνε και βοηθούσε τον άλλον, ο ένας μάθαινε νέα πράγματα από τον άλλον.

* Μαθητές και εκπαιδευτικοί αποκτήσαμε νέες εμπειρίες, ιδέες και αντιλήψεις.

* Τα όποια ελλείμματα των μαθητών έγιναν γέφυρα μεταξύ τους και κάθε μέλος της μαθησιακής κοινότητας συνέβαλε με τον τρόπο και τις εμπειρίες στην οικοδόμηση της γνώσης.

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου 2015 16:12

Σχετικά Άρθρα