Σχολικές Δραστηριότητες

Apr 13, 2024, 17:57
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
  • μέγεθος γραμματοσειράς

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

06 Μαρτίου 2024

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού ΕκφοβισμούDSCN1523
Με διάφορες δράσεις και τη συμμετοχή όλων των μαθητών του σχολείου μας, τιμήσαμε όλοι μας τη σημερινή ημέρα. Οι μαθητές τραγούδησαν, χόρεψαν , έπαιξαν διάφορα θεατρικά δρώμενα, ζωγράφισαν, δημιούργησαν αφίσες. Έτσι με ποικίλους τρόπους εκφράστηκαν και με βιωματικές δραστηριότητες κατανόησαν την έννοια του σχολικού εκφοβισμού.DSCN1528DSCN1524
Άλλη μία μέρα στο σχολείο και ο Ν. διαβάζει το αγαπημένο του βιβλίο. Δεν ξεχνά, όμως, τις φωνές των συμμαθητών του να φωνάζουν «Είσαι φυτό», «Θα μείνεις μόνος μαζί με τα βιβλία σου». Θυμώνει αλλά δεν αντιδρά. Δε θέλει να ξαναπάει στο σχολείο ούτε να μιλήσει στους δικούς του ανθρώπους. Χάνεται διαβάζοντας το βιβλίο του και μόνο έτσι ηρεμεί, ξανακολλώντας τα σπασμένα του γυαλιά.
Το παραπάνω αποτελεί ένα από τα πολλά παραδείγματα σχολικού εκφοβισμού, ο οποίος μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, όπως:
• σωματική ή λεκτική βία,
• κοινωνικός αποκλεισμός,
• καταστροφή αντικειμένων του θύματος,
• διάδοση ψευδών ειδήσεων,
• παρενόχληση μέσω ηλεκτρονικών μέσων δικτύωσης (cyberbullying) κτλ.DSCN1529

DSCN1525

Η πρόληψη και αντιμετώπιση των προβλημάτων, είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνονται υπόψιν από την οικογένεια, το σχολείο και τους κρατικούς φορείς. Παρακάτω καταγράφονται ορισμένες προτάσεις πρόληψης:
• Ο ρόλος των γονέων πρέπει να περιλαμβάνει την εκπαίδευση των παιδιών τους ενάντια στην κουλτούρα του εκφοβισμού.
• Ανοιχτή επικοινωνία με γονείς, ώστε να αποκαλυφτεί αν τα παιδιά βιώνουν bullying ή εάν έχουν γίνει μάρτυρες κάποιου περιστατικού.
• Καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης των παιδιών.
• Έγκαιρη αντίληψη των ομάδων που εκφοβίζουν μαθητές από την εκπαιδευτική κοινότητα.
• Ύπαρξη προγραμμάτων οργανωμένων δράσεων για τη μείωση της επιθετικής και αντικοινωνικής συμπεριφοράς στα σχολεία.
• Δημιουργία κλίματος συνεργασίας διδασκόντων και μαθητών στο σχολείο.DSCN1526DSCN1527

Τελευταία τροποποίηση στις Πέμπτη, 07 Μαρτίου 2024 06:55