Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Οδοιπορικό του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης στο Λονδίνο στα πλαίσια του Erasmus+ KA2
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
  • μέγεθος γραμματοσειράς

Οδοιπορικό του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης στο Λονδίνο στα πλαίσια του Erasmus+ KA2

10 Νοεμβρίου 2021

Επέστρεψε την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021 το βράδυ από το Λονδίνο η αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών του 12oυ Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης που συμμετείχε στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2.

Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν η συντονίστρια του προγράμματος και υποδιευθύντρια κ. Κουτσουρά Ζωή, ο διευθυντής του σχολείου κ. Φακαλής Κωνσταντίνος, η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας κ. Τυροδήμου Ευτέρπη και ο κ. Τσιρίκας Κωνσταντίνος δάσκαλος ειδικής αγωγής.

Η επίσκεψη στη χώρα του Ηνωμένου Βασίλειου πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του διετούς εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 που εκπονεί το σχολείο μας με τίτλο «Cinderella then and now - Discovering values». Το επιδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα αποτελεί σύμπραξη έξι σχολείων από έξι χώρες. Οι χώρες που συμμετέχουν είναι η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, η Κροατία, η Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Cinderella then and now: Discovering values είναι ένα διετές πρόγραμμα με βασική δράση τη συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Τα παραμύθια είναι ένας φανταστικός τρόπος για να εμπνευστούν τα παιδιά και να ξεκινήσουν κοινές συζητήσεις και να κατανοήσουν κοινές αξίες. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εκκινώντας από την ιστορία της Σταχτοπούτας διερευνεί έννοιες όπως ο εκφοβισμός, η ασφάλεια, η καλοσύνη, η ευγένεια, η φιλανθρωπία, η δικαιοσύνη, το θάρρος, η αυτοπεποίθηση, η σκληρή δουλειά, η επιμονή, η κλιματική αλλαγή.

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η ένταξη και η συμπερίληψη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, παιδιών που άλλαξαν σχολικό περιβάλλον, παιδιών Roma, παιδιών μεταναστών. Το σχολείο μας ακολουθώντας τις αρχές της ολιστικής εκπαίδευσης προσεγγίζει τον κάθε μαθητή και την καθεμία μαθήτριά του ως μοναδικά άτομα με ιδιαίτερες και διαφοροποιημένες διανοητικές, ψυχοσυναισθηματικές, κοινωνικές και σωματικές ανάγκες. Στη βάση αυτή αναζητούμε αυθεντικές ευκαιρίες μάθησης που αξιοποιούν το μυαλό, την καρδιά και τα χέρια.

Το συγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα αποτελεί μια ιδανική ευκαιρία να βρει και να προσδιορίσει καθένας μαθητής και μαθήτρια τη δική του μοναδική θέση στο σχολείο μέσω της ενεργούς συμμετοχής, ώστε να αισθανθεί ευπρόσδεκτος, ασφαλής και ευτυχισμένος. Αξιοποιώντας ψηφιακά εργαλεία, μηχανές αναζήτησης για έρευνα, εννοιολογικούς χάρτες, ψηφιακές παρουσιάσεις, δημιουργία αφισών, γραφή και ανάρτηση άρθρων στην ιστοσελίδα και το blog του σχολείου και της κοινότητας, βιωματικές δράσεις, δημιουργία, χρήση και αποκωδικοποίηση ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση του προγράμματος οι μαθητές/τριες θα είναι σε θέση να ενισχύσουν την πολιτιστική τους ταυτότητα και να συνεργαστούν με μαθητές/τριες από άλλα ευρωπαϊκά σχολεία μέσω διαθεματικών και καινοτόμων προσεγγίσεων.

Οι δράσεις του προγράμματος θα βοηθήσουν τα παιδιά να εξοικειωθούν με ψηφιακά μέσα και να εκτιμήσουν ότι τα αγγλικά δεν είναι μόνο σχολικό μάθημα αλλά απαραίτητο μέσο επικοινωνίας. Θα μάθουν να συλλέγουν, να αναλύουν, να αξιολογούν και να παρουσιάζουν δεδομένα και πληροφορίες,

Στους εκπαιδευτικούς θα δοθεί η ευκαιρία να σχεδιάσουν και να συνεργαστούν με ευρωπαίους συναδέλφους, να μοιραστούν ιδέες και να μάθουν ο ένας από τον άλλον. Μέσα από τις εκπαιδευτικές συναντήσεις θα βελτιώσουν τις παιδαγωγικές τους δεξιότητες, θα εφαρμόσουν νέες στρατηγικές και προσεγγίσεις, θα ενισχύσουν τις πρακτικές διδασκαλίας τους.

Θέμα της πρώτης συνάντησης των αποστολών στην Αγγλία ήταν η συμπερίληψη μαθητών στο σχολείο.

Η πρώτη ημέρα του ταξιδιού μας περιλάμβανε επίσκεψη στο σχολείο του Little Hadham όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί είχαν προετοιμάσει για μας μια μουσική υποδοχή. Ξεναγηθήκαμε στις εγκαταστάσεις του σχολείου, φάγαμε όλοι μαζί και στη συνέχεια κάθε αποστολή παρουσίασε σε δύο τάξεις το video που είχε ετοιμάσει παρουσιάζοντας το σχολείο της. Ακολούθησαν ερωτήσεις από τα παιδιά που έδειξαν έντονο ενδιαφέρον για τα σχολεία που τους παρουσιάστηκαν. Η πρώτη ημέρα έκλεισε με ανταλλαγή απόψεων και εντυπώσεων.

Τη δεύτερη ημέρα ένας εκπρόσωπος του αγγλικού σχολείου ανέλαβε να μας ξεναγήσει στα αξιοθέατα του Λονδίνου.

Η τρίτη ημέρα περιλάμβανε επίσκεψη στις αίθουσες διδασκαλίας και παρακολούθηση του μαθήματος, συζήτηση με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Ακολούθησε φαγητό στο σχολείο και το απόγευμα κάθε αποστολή παρουσίασε τρόπους και δραστηριότητες συμπερίληψης μαθητών στο σχολείο. Η κάθε χώρα –μέσα από την προσέγγισή της – είχε πραγματικά κάτι διαφορετικό να πει και να προτείνει.

Η τέταρτη ημέρα περιλάμβανε συνεδρίαση μεταξύ των συντονιστών, συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και διευθυντών σε οργανωτικά θέματα. Έγινε ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων και το σχολείο μας αποχαιρέτησε με ευχές και δώρα.

Όλες τις ημέρες μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωριστούμε με τα μέλη των αποστολών , να ανταλλάξουμε απόψεις, προσεγγίσεις, ιδέες. Να γνωρίσουμε τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων τους, των εκπαιδευτικών μεθόδων που αξιοποιούν, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Μεγάλο μέρος των συζητήσεων κάλυψε η αγωνία και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία μας εξαιτίας της πανδημίας που βιώνουμε.

Αναστοχαζόμενοι τις ημέρες που διήρκεσε το εκπαιδευτικό μας ταξίδι δεν δυσκολευτήκαμε να αντιληφτούμε την ποικιλόμορφη αξία του προγράμματος Erasmus+ΚΑ2 μέσα από την αμφίδρομη ανταλλαγή πληροφοριών αναφορικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις εναλλακτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται στις άλλες χώρες.

Οι δραστηριότητες που δουλέψαμε με τους μαθητές/τριες θέλοντας να κάνουμε την Σταχτοπούτα να νιώσει ευπρόσδεκτη, ασφαλής, αγαπητή και ευτυχισμένη στο σχολείο μας, όπως προσπαθούμε καθημερινά για κάθε μαθητή/τρια να αισθανθεί το ίδιο συναίσθημα, μας δίνει τη δύναμη και τη βεβαιότητα ότι συνεργαζόμενοι μπορούμε να δημιουργήσουμε σχολεία χωρίς αποκλεισμούς.

Σχετικά Άρθρα