Erasmus Plus

Dec 6, 2024, 1:33
Οδοιπορικό του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης στο Las Palmas de Gran Canaria Spain με το Erasmus+ KA2
1741
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
  • μέγεθος γραμματοσειράς

Οδοιπορικό του 12ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης στο Las Palmas de Gran Canaria Spain με το Erasmus+ KA2

06 Δεκεμβρίου 2018

Επέστρεψε το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018 το βράδυ μέσω Μονάχου από το Las Palmas των Κανάριων νησιών της Ισπανίας, η αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών του 12oυ Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης, που συμμετείχε στο πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ2.

Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν ο συντονιστής του προγράμματος κ. Τσιρίκας Κωνσταντίνος δάσκαλος ειδικής αγωγής, ο διευθυντής του σχολείου κ. Κραγιόπουλος Νικόλαος και η εκπαιδευτικός της ξένης γλώσσας (αγγλικών) κ. Τυροδήμου Ευτέρπη.

Η επίσκεψη στη χώρα της Ισπανίας και συγκεκριμένα στο Las Palmas de Gran Canarias, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του διετούς εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2 με τίτλο "Alice in Wonderland: Discovering our roots", το οποίο διήρκησε 5 μέρες. Το επιδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα αποτελεί σύμπραξη πέντε χωρών και 6 σχολείων. Οι χώρες που συμμετέχουν είναι η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, η Λιθουανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Alice in Wonderland: Ανακαλύπτοντας τις ρίζες μας, είναι ένα διετές πρόγραμμα με βασικούς στόχους την προώθηση του σεβασμού της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου, της πολυμορφίας και της αλληλεγγύης που είναι κρίσιμες για την επιτυχία και την κοινωνική ενσωμάτωση. Μέσα από αυτό επιχειρείται οι εκπαιδευτικοί να διευκολύνουν την κατανόηση των πολλαπλών πτυχών της κοινωνικής ένταξης και να προωθήσουν την ανοχή τους στις κοινωνίες. Η προώθηση της ένταξης διαφορετικών πολιτισμών στις τάξεις μας απαιτεί να μάθουμε για τις ανάγκες των μαθητών και να δημιουργούμε ένα περιβάλλον που είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει αυτές τις ανάγκες, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να μάθουν και να συμμετάσχουν μαζί. Με γνώμονα το ενδιαφέρον για τη δημιουργία χώρου για διάλογο και νέες ιδέες, το έργο στοχεύει στην ανακάλυψη και την προσαρμογή ορθών πρακτικών για την ένταξη νέων μεταναστών και προσφύγων προκειμένου να τις προσεγγίσουμε με τις ανάλογες στρατηγικές οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο ώστε η μετανάστευση να εκλαμβάνεται ως θετικό φαινόμενο για τα ευρωπαϊκά σχολεία.

Η πρώτη μέρα του προγράμματος, περιλάμβανε επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο CEPE DAMASO. Ο διευθυντής του σχολείου και η συντονίστρια του προγράμματος μας καλωσόρισαν και ακολούθησε μια εξαιρετική γιορτή υποδοχής από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου προς τους επισκέπτες, έγινε η ανταλλαγή κάποιων συμβολικών δώρων και των σημαιών των κρατών. Μετά το μεσημέρι μας ξενάγησαν στα τουριστικά θέρετρα του νησιού στο Masspaloma και Laplaya.

Το πρωί της επόμενης μέρας στο σχολείο ο κάθε συντονιστής του προγράμματος παρουσίασε την ιστορία της μετανάστευσης της χώρα του σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη στο CASA AFRICA.

Η τρίτη μέρα στο σχολείο περιελάμβανε επίσκεψη στις αίθουσες διδασκαλίας, είδαμε διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης των διδακτικών αντικειμένων, συνομιλήσαμε με τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου, κι ανταλλάξαμε απόψεις. Ακολούθησε η ψηφοφορία του λογότυπου του προγράμματος. Η κάθε χώρα συμμετείχε με τρία έργα των μαθητών. Από την ψηφοφορία εκλέχτηκαν τα 4 καλύτερα, εκ των οποίων τα δύο είναι έργα μαθητών του σχολείου μας, ένα της Ισπανίας κι ένα της Ιταλίας. Για την τελική εκλογή του λογότυπου θα ακολουθήσει ηλεκτρονική ψηφοφορία από τους μαθητές.

Την επόμενη μέρα πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση μεταξύ συντονιστών προγραμμάτων, και τους συμμετέχοντες διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικών με οργανωτικά θέματα. Ακολούθησε η επίσκεψη στον καθεδρικό ναό του νησιού της Αγίας Άννας και το δημαρχείο της πόλης.

Όλες τις μέρες μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες, να δούμε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα που εφαρμόζονται χωρίς να χρησιμοποιούν βιβλία, να γνωρίσουμε τον πολιτισμό τους και να ανταλλάξουμε ιδέες και απόψεις. Οι εμπειρίες που ζήσαμε και αποκομίσαμε ήταν μοναδικές.

Αναστοχαζόμενοι δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου να αντιληφθούμε την ποικιλόμορφη αξία του προγράμματος Erasmus+ μέσα από μια αμφίδρομη ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις εναλλακτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται στις υπόλοιπες χώρες.

Δόθηκε η δυνατότητα σε μαθητές να έρθουν σε μια πρώτη επαφή για γνωριμία, να συνεργαστούν μεταξύ τους με συμμαθητές τους άλλων χωρών μέσω Twinspace για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες ενός προγράμματος μεγάλης εμβέλειας.

Σχετικά Άρθρα