Στα πλαίσια εφαρμογής του προγράμματος ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ, Προώθηση Θετικής Συμπεριφοράς στο σχολείο μας , ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής κ. Τσιρίκας Κωνσταντίνος, χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία ,δημιούργησε για μαθητές δημοτικού, τρία καινοτόμα και πρωτοποριακά διαδραστικά παιχνίδια για τους υπολογιστές αλλά και για τους διαδραστικόυς πίνακες που διαθέτει το σχολείο.
Κοίτα...κι εμείς ονειρευόμαστε ένα σπίτι»
4 Απριλίου Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
Μαθητές του τμήματος ένταξης, στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας, αφού διάβασαν το παραμύθι «Τα αδεσποτάκια», συζήτησαν για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζουμε τα αδέσποτα, πώς μπορούμε να υιοθετήσουμε ένα ζωάκι, τα οφέλη και τη χαρά που προσφέρει η συνύπαρξη μαζί του στο σπίτι και τι πρέπει να κάνουμε για μια ιδανική συμβίωση. Τέλος, θέλοντας να ευαισθητοποιήσουν μικρούς και μεγάλους έγραψαν, ζωγράφισαν μικρές ιστορίες για τα αδέσποτα . Φώναξαν δυνατά σε όλους το σύνθημα: «Κοίτα...κι εμείς ονειρευόμαστε ένα σπίτι, , ένα χάδι ».
Εκδήλωση για την 25η Μαρτίου!
Με μια όμορφη εκδήλωση , το Σχολείο μας τίμησε σήμερα 22/3/2024 την 203η επέτειο της ελληνικής επανάστασης του 1821...
Λίγο πριν τις 10:30, η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων γέμισε από παιδιά και γονείς, που παρακολουθήσαμε, θεατρικό δρώμενο ,το Παιδομάζωμα και τον Όρκο της Φιλικής Εταιρίας ,από τους μαθητές στου ΣΤ2, το θεατρικό για τη ζωή και το θάνατο του Γεωργάκη Ολυμπίου από τους μαθητές στου ΣΤ1 με την επιμέλεια με των εκπαιδευτικών των τμημάτων , κυρία Ολυμπία Λαφατζή, κύριο Αθανάσιο Θοδωρή . Ακούσαμε τραγούδια από τη χορωδία του σχολείου ,με την επιμέλεια της μουσικού του σχολείου κυρία Ξένια Κωνσταντινίδου. Σ΄όλη τη διάρκεια της γιορτής ακούσαμε το τραγούδι της Λαφίνας, του Θούριου, του Τσάμικου και του Εθνικού Ύμνου.
Τα θεατρικά δρώμενα και τα τραγούδια της 25ης Μαρτίου μας ταξίδεψαν σε εκείνα τα ηρωικά χρόνια με του ηρωικούς αγωνιστές που πολέμησαν για να χαιρόμαστε εμείς σήμερα τη ΛΕΥΤΕΡΙΑ.
Παραδοσιακά αποκριάτικα παιχνίδια και κατασκευές
Οι καθηγητές φυσικής αγωγής του σχολείου μας κ, Φανή και κ. Κώστας με τους μαθητές του σχολείου έπαιξαν το αποκριάτικο παιχνίδι της μπινιάτας. Μπινιάτα είναι μια μεγάλη μπάλα γεμισμένη με καραμέλες. Είναι κρεμασμένη σε ένα ψηλό σημείο. Οι μαθητές με κλειστά μάτια προσπαθούν να βρουν και να σπάσουν με το ρόπαλο που κρατούν στο χέρι τους. Είναι πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι για τα παιδιά. Όταν καταφέρουν και σπάσουν την μπινιάτα οι καραμέλες είναι η ανταμοιβή τους.
Συνάμα οι μαθητές του Γ κατασκεύασαν όμορφες κακατσούλες που πετούσαν όμορφα στην αυλή του σχολείου,
Όχι φόβο στο σχολείο
Ο κοινωνικός λειτουργός του σχολείου μας, κ. Παπανικολάου Νικόλαος συζήτησε μαζί με τους μαθητές της Ε τάξης για τον σχολικό εκφοβισμό. Με μια απλή , ενδιαφέρουσα παρουσίαση έγινε η προσέγγιση του θέματος. Έγινε προβολή κάποιων βίντεο,μια παρουσίαση σε μορφη power point, όπου με απλό και εύστοχο τρόπο οι μαθητές κατανόησαν το φαινόμενο της βίας.
Ακολούθησε συζήτηση ,προβληματισμός από μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όλοι δώσαμε την υπόσχεση να προσπαθούμε κάθε να μην φόβος στο σχολείο μας.
Όλοι μαζί μπορούμε να πούμε ΟΧΙ ΦΟΒΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ STOP BULLYING
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού
Με διάφορες δράσεις και τη συμμετοχή όλων των μαθητών του σχολείου μας, τιμήσαμε όλοι μας τη σημερινή ημέρα. Οι μαθητές τραγούδησαν, χόρεψαν , έπαιξαν διάφορα θεατρικά δρώμενα, ζωγράφισαν, δημιούργησαν αφίσες. Έτσι με ποικίλους τρόπους εκφράστηκαν και με βιωματικές δραστηριότητες κατανόησαν την έννοια του σχολικού εκφοβισμού.
Άλλη μία μέρα στο σχολείο και ο Ν. διαβάζει το αγαπημένο του βιβλίο. Δεν ξεχνά, όμως, τις φωνές των συμμαθητών του να φωνάζουν «Είσαι φυτό», «Θα μείνεις μόνος μαζί με τα βιβλία σου». Θυμώνει αλλά δεν αντιδρά. Δε θέλει να ξαναπάει στο σχολείο ούτε να μιλήσει στους δικούς του ανθρώπους. Χάνεται διαβάζοντας το βιβλίο του και μόνο έτσι ηρεμεί, ξανακολλώντας τα σπασμένα του γυαλιά.
Το παραπάνω αποτελεί ένα από τα πολλά παραδείγματα σχολικού εκφοβισμού, ο οποίος μπορεί να πάρει διάφορες μορφές, όπως:
• σωματική ή λεκτική βία,
• κοινωνικός αποκλεισμός,
• καταστροφή αντικειμένων του θύματος,
• διάδοση ψευδών ειδήσεων,
• παρενόχληση μέσω ηλεκτρονικών μέσων δικτύωσης (cyberbullying) κτλ.
Η πρόληψη και αντιμετώπιση των προβλημάτων, είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνονται υπόψιν από την οικογένεια, το σχολείο και τους κρατικούς φορείς. Παρακάτω καταγράφονται ορισμένες προτάσεις πρόληψης:
• Ο ρόλος των γονέων πρέπει να περιλαμβάνει την εκπαίδευση των παιδιών τους ενάντια στην κουλτούρα του εκφοβισμού.
• Ανοιχτή επικοινωνία με γονείς, ώστε να αποκαλυφτεί αν τα παιδιά βιώνουν bullying ή εάν έχουν γίνει μάρτυρες κάποιου περιστατικού.
• Καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης των παιδιών.
• Έγκαιρη αντίληψη των ομάδων που εκφοβίζουν μαθητές από την εκπαιδευτική κοινότητα.
• Ύπαρξη προγραμμάτων οργανωμένων δράσεων για τη μείωση της επιθετικής και αντικοινωνικής συμπεριφοράς στα σχολεία.
• Δημιουργία κλίματος συνεργασίας διδασκόντων και μαθητών στο σχολείο.
Μαύρο θέατρο! Ένα διαφορετικό θέατρο!
Μια διαφορετική παράσταση
Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024,το σχολείο μας παρακολούθησε μια διαφορετική θεατρική παράσταση από το Μαύρο Θέατρο , τους Άθλους του Ηρακλή . Μαθητές και εκπαιδευτικοί εντυπωσιάστηκαν με την παράσταση, διότι όλα τα θέατρα δεν είναι ίδια.
Το Μαύρο Θέατρο έχει τη μοναδική γοητεία του, ένα διαφορετικό θέατρο που δεν συγκρίνεται με τα άλλα. Η μαγεία του βασίζεται σε ένα απλό και σκοτεινό μυστικό – το ίδιο το σκοτάδι .Κι αυτό γιατί το σκοτάδι του μαύρου θεάτρου είναι γεμάτο εκπλήξεις!
Σήμερα η τεχνική βασίζεται στον φωτισμό του υπεριώδους φωτός (γνωστού ως black light), που κάνει το ανθρώπινο μάτι να προσλαμβάνει διαφορετικά τα καθημερινά αντικείμενα. Οι ηθοποιοί, ντυμένοι στα μαύρα (ή, όταν οι αφηγηματικές ανάγκες το προστάζουν, φορώντας πολύχρωμα κοστούμια), χρησιμοποιούν αντικείμενα που με τον κατάλληλο υποβλητικό φωτισμό και τις τεχνικές κίνησης μοιάζουν να αποκτούν ζωή, την ίδια ώρα που οι άνθρωποι πάνω στη σκηνή αψηφούν τη βαρύτητα και πετούν!