Εκπαίδευση

Apr 22, 2019, 5:08
Ποιος ο ρόλος των γονέων στη διαδικασία της μάθησης;
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
  • μέγεθος γραμματοσειράς

Ποιος ο ρόλος των γονέων στη διαδικασία της μάθησης;

18 Μαρτίου 2019

Όλοι οι γονείς θέλουμε το καλύτερο για το μέλλον των παιδιών μας. Γι' αυτό καθημερινά πρέπει να προσπαθούμε να τους προσφέρουμε τη δυνατότητα βίωσης θετικών εμπειριών.

Η ψυχή και ο νους του παιδιού, κατά τον μεγάλο διαφωτιστή Ρουσσώ, είναι σαν ένας άγραφος χάρτης πάνω στον οποίο καλούμαστε να εγγράψουμε εικόνες, παραστάσεις, γνώσεις, βιώματα.Πρέπει συνεχώς να καλλιεργούμε ένα μεγάλο εύρος δεξιοτήτων.

Η μάθηση είναι μία ενεργητική διαδικασία και γίνεται μέσω μιας σειράς γνωστικών μηχανισμών που το άτομο διαθέτει εγγενώς. Η καλλιέργεια των δεξιοτήτων πρέπει να γίνεται αβίαστα και σε καθημερινή βάση. Το παιχνίδι και η ποιοτική καθημερινή επαφή μπορεί να αποτελέσουν βοηθητικά εργαλεία μάθησης.

Το παιχνίδι μπορεί να αποκαλύψει πολλά για τα ταλέντα των παιδιών μας

Προσφέρουμε στο παιδί ένα, όσο το δυνατόν, πιο ευρύ φάσμα εμπειριών και δραστηριοτήτων(καλλιτεχνικών, αθλητικών κλπ) και το αφήνουμε να ανακαλύψει τι το ενδιαφέρει.

Παρατηρούμε ποιες δραστηριότητες επιλέγει και για ποιους λόγους. Ποιες του προσφέρουν χαρά και ικανοποίηση. Έτσι, μπορεί να ενεργοποιηθούν επιδεξιότητες και κλίσεις που δεν είχαν εκδηλωθεί.

Τα λάθη είναι πηγή μάθησης

Επιτρέπουμε στο παιδί να κάνει λάθη. Εάν δεχθεί πιέσεις, ώστε να είναι τέλειο, δεν πρόκειται ποτέ να αναλάβει την πρωτοβουλία και το θάρρος που απαιτείται, προκειμένου να ανακαλύψει και να αναπτύξει κάποιο χάρισμά του.

Να έχουμε μεγάλες προσδοκίες από τα παιδιά μας, αλλά να είναι ρεαλιστικές

Δεν επιβάλλουμε τα δικά μας απωθημένα θέλω στα παιδιά μας. Δεν κρίνουμε τις δραστηριότητες και τις επιδόσεις του παιδιού μας. Μπορεί να εγκαταλείψει τα πάντα, αν θεωρήσει ότι κρίνεται ή συγκρίνεται συνεχώς.Κυρίως δεν βιαζόμαστε να βγάλουμε συμπεράσματα. Τα παιδιά χρειάζονται χρόνο και υπομονή!

Να ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα του παιδιού

Προγραμματίζουμε κοινές δραστηριότητες για όλη την οικογένεια. Η δημιουργικότητα που μοιράζεται ενδέχεται να του ξυπνήσει ή να αναπτύξει νέα ταλέντα. Προσφέρουμε ένα πλούσιο -για τις αισθήσεις- περιβάλλον. Στο σπίτι πρέπει να υπάρχουν υλικά που διεγείρουν όλες τις αισθήσεις, νερομπογιές, κρουστά όργανα, πηλός. Ενισχύουμε το συμβολικό παιχνίδι και υποδυόμαστε και εμείς μαζί τους κάποιους ρόλους.

«Το παιδί δεν μαθαίνει μόνο στο σχολείο. Μην ξεχνάμε ότι διδάσκουμε 1 φορά με το στόμα και... 100 φορές με το παράδειγμά μας»

Μάρθα Ι.Ηλιοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος

Πηγή; boro.gr

Σχετικά Άρθρα